Eldorado.ua: обличчям до людини та її родини

Віра Вітинська, CEO Eldorado.ua

Філософія Eldorado.ua — заради сімей

Акценти нашої екосистеми — працівники та їхні сім’ї, споживачі та їхні родини, партнери та постачальники і — їхні сім’ї. Великий обсяг роботи та водночас — велика відповідальність.

Eldorado.ua — жива та динамічна компанія

Маємо прозору управлінську структуру, де кожен може реалізувати проєкти та розвиватися.
Просто зараз змінюємо корпоративну культуру, оновлюємо процеси, запроваджуємо сервіси для клієнтів та працівників. У 2021 сформована команда змін, або Сервісна команда, до якої увійшли представники основних підрозділів. Вони працюють над генерацією та реалізацією нової стратегії.

Ми стабільні та постійно навчаємося

Понад тисяча наших колег (а це 1/3) працюють у компанії більш як 10 років. Це і нинішні керівники магазинів, які починали продавцями-консультантами, і керівники провідних підрозділів.
У 2022 продовжуємо розвиток керівників та програми підтримки всіх працівників. Щороку понад 50 працівників мережі проходять навчання, зараховуються до кадрового резерву, а потім переходять на керівні посади.
Одна із основних переваг eldorado.ua — реальна перспектива кар’єрного зростання.

Велика сервісна компанія

Над поліпшенням сервісу працюємо разом із кращими українськими експертами. Як наслідок — наш показник NPS у 2022 зріс на 7%. Так само наш eNPS рік від року продовжує зростати.

Відповідальний бізнес

У 2022 ми разом із 2 млн наших постійних покупців мали відзначити своє 23-річчя. Однак пріоритети наші, як і кожного українця зараз — перемога та відновлення економіки. Протягом року для ЗСУ і ТрО ми направили техніки та електроніки на понад 8 млн грн.
Запити продовжують надходити та ми відгукуємось. За всіма нашими працівниками, які призвані до ЗСУ, ми зберігаємо робочі місця та надаємо регулярну матеріальну допомогу.
Ми вдячні клієнтам, котрі активно долучаються до нашої благодійної ініціативи «Цеглинка для родинки» та купують в магазині чи на сайті символічні «цеглинки» за 23 грн. Акумульовані кошти ми направляємо на побудову модульного житла для сімей, які його втратили. Перший такий будинок вже передано у січні 2023 родині військовослужбовця із Чернігівщини. Мама і двоє діток мають можливість жити у комфортних умовах, поки тато воює. Наша компанія додала 50% суми вартості 4-модульного будинку.

Разом вистоїмо і переможемо.

Михайло Козлов, директор департаменту роздрібної торгівлі

Як працює ваш департамент зараз? Які головні завдання?

Від лютого наша робота зазнала величезних змін, але головне — ми вистояли та стали міцнішими. Як і вся країна. Нам непросто, однак ми прагнемо розвитку.
Основним нашим завданням були і залишаються максимально якісний сервіс та турбота про клієнта. За будь-яких умов ми маємо надати професійну та вичерпну консультацію для клієнта та краще рішення про покупку відповідно до його потреб.
У 2022 маємо кейси, коли працівники подекуди просто героїчно виконували свої завдання.
Досвід нинішніх турбулентних днів змінює нас: ми стаємо більш людяними та відкритими, готовими допомагати зовнішньому та внутрішньому клієнту.

Які ваші кроки та рішення за останній рік є для вас найбільш вагомими? Які з них — продовжите?

Ми зберегли увесь керівний склад магазинів, знайшовши рішення по формату роботи в кожній торговій точці та релокейту працівників. Декі магазини — зруйновані, деякі — призупинені, деякі — закриті, ще низка — будуть відновлені як тільки даватиме змогу безпекова ситуація. На початку літа ми відновили роботу в Бучі та Ірпені. Ми планували і відкрили 3 нових магазини: у Білій Церкві, Чернівцях, Червонограді. Ще один великий магазин відновив роботу на початку 2023 у столичному ТРЦ Retroville.
Успішно пройшли літній сезон 2022, провели традиційний осінній сезон знижок — Сімейну п’ятницю. Системні рішення, які проходять випробування часом на ефективність, — мотиваційні програми високого сезону. Ми не ставимо життя на паузу, а створюємо гідні умови праці, підтримуємо наших на місцях.
Наші пріоритети: експертиза персоналу, зручні та швидкі бізнес-процеси та досконала операційна робота, спрощення регламентів, піклування про клієнта на кожному кроці.

Чому варто працювати саме у вашій команді та саме в Ельдорадо?

Eldorado.ua відрізняється відкритістю та надихаючою корпоративною культурою. Пласкою структурою в комунікації та відсутністю вибіркового ставлення до співробітників. Це заохочує працювати з повною віддачею. Я в eldorado.ua вже 5 років. Мене дуже мотивують люди, які поруч зі мною щодня. Кожну хвилину ми працюємо над тим, щоб стати кращими для клієнта, співробітника та, звичайно ж, для самого себе. Це якісне поступове особистісне і професійне зростання в приємній атмосфері.
Ми шукаємо і знаходимо неординарні рішення навіть у найскладніших ситуаціях, як-от робота в умовах блекауту. Цей підхід наближає нас до перемоги щодня. Ми об’єднані зараз, як і вся Україна, загартовані та готові до будь-яких викликів.

Андрій Романенко, директор департаменту трансформації бізнесу

У чому роль IT-департаменту для сучасної компанії?

Нині чимало компаній стоять перед викликом органічного поєднання бізнес-цілей та технологій, досягнення синергії у роботі бізнесових та технологічних підрозділів. Що має забезпечувати слідування єдиній меті, цінностям та стратегії компанії. Навряд чи ми в eldorado.ua можемо говорити, що віднайшли Святий Грааль, але точно досягли суттєвих успіхів.

Які основні завдання IT-департаменту для eldorado.ua?

Вже наша назва «Департамент трансформації бізнесу» вказує на дуже широке коло наших завдань: від поточних та суто технологічних до управління змінами end-to-end. Отже, наша команда безпосередньо залучена до найбільш ґрунтовних перетворень компанії. Наші зміни Сервісної моделі мають у фокусі турботу про клієнта та його родину. Ми маємо забезпечити як успішність взаємодії із клієнтом та його сім’єю, так і врахувати розвиток компанії зі зміною парадигми від класичного box-moving brick retail (англ. «цегляний роздріб» або «магазини офлайн») до омніканальної екосистеми.

Які компетенції у такому разі затребувані у вашому підрозділі зараз?

З одного боку — управління змінами, проектне управління, бізнес-компетенції, управління процесами, а з іншого — суто технологічні, що стосуються хмарних та гібридних обчислювань, роботи з аналітичними моделями, прогнозування. Для реалізації проектів та амбітної мети ми залучили спеціалістів, які ведуть розробку застосунків з використанням найпопулярніших технологічних стеків та технологій (php, .net, react js, devops aws, Azure та ін.).

Які завдання вирішуєте сьогодні?

Неймовірна швидкість та динаміка ритейлу, робота із сучасними технологіями і, обов’язково, в команді професіоналів — все це надихає щодня. Незважаючи на виклики останніх 9 місяців. Навпаки, труднощі згуртували команду. Ми стали єдиними у ті перші дні, коли всі розпорошились по світу, водночас об’єднавшись у волонтерських проектах. Контакт, який ми тримали щодня протягом перших місяців війни, став суттєвою моральною підтримкою для кожного.
А зараз продовжуємо рухатися далі, у світ надсучасних технологій та будувати новий, зручний і технологічний простір для наших клієнтів і країни.

Тетяна Нігматулліна, директор департаменту логістики, дистрибуції та сервісу

Як працює ваш департамент зараз? Які головні завдання?

Логістика у ритейлі вже давно не вважається підрозділом, який відповідає просто за переміщення товарів із пункту А в пункт Б. Це повноцінна бізнес-функція, яка допомагає компанії бути ефективною незалежно від обставин. Тому неважливо, з якими викликами cтикається компанія, але логістика має швидко адаптуватися під них і надати ефективне рішення. Щодня ми працюємо, щоб клієнти продовжували отримувати товар вчасно, незалежно від повітряних тривог і блекаутів

Якими своїми рішеннями, досягненнями пишаєтеся? Від лютого? За всі роки роботи в компанії?

Визнання роботи логістики у компанії — це коли про логістику не говорять. Для мене — це мінімальна вимога. Далі — зробити так, щоб логістика могла стати конкурентною перевагою та приносити додану вартість.
Я пишаюся своєю командою, яка винесла наш рівень NPS з останнього місця — на перше і утримує його останніми роками.
До війни у нас часто як benchmark вказувалися іноземні компанії. Та зараз Україна дуже змінюється і наш план, щоб взірцем логістичних послуг була українська компанія. І саме — наша компанія. Ще війна навчила нас не відкладати плани на потім, тому що завтра може буде запізно.
Але головний та, мабуть, найскладніший виклик для логістів зараз — працювати в умовах невизначеності. Швидко змінювати склади, транспорт, маршрути доставки, шукати нестандартні рішення, а не перечекати. При цьому допомагати і підтримувати один одного — це наше найбільше досягнення.

Чому варто працювати саме у вашій команді?

Мені важливо, щоб у команди «горіли очі». Щоб працювали не заради роботи, а заради розвитку — свого, компанії, нашої галузі в цілому. Щоб кожен член команди усвідомлював, що саме від нього залежить настрій кожного конкретного клієнта.
І головне для мене — надихати команду до змін та їхнє переконання, що нам усе під силу.
Коли працівники самі формують план ініціатив та відповідають за його реалізацію, результат набагато кращий, ніж коли завдання ставить керівник
Важливо, щоб працівники не зупинялись, проявляли інтерес до своєї сфери — і локальної, і міжнародної, експериментували та, звісно, отримували задоволення від результату.
У eldorado.ua мультиканальний бізнес і сотні тисяч клієнтів, які прагнуть найкращого сервісу. Тому в нашій команді працюють ті, хто любить драйв, не боїться змін і не хоче сидіти на одному місці та покриватися пилом.

Що надихає вас особисто вставати зранку та йти на роботу?

Якщо ви робите те, що подобається, енергії не бракуватиме. Працюючи навіть по 16 годин та більше, ви почуватиметеся краще, ніж ті, хто не любить своєї роботи або не має в житті жодної справи до душі.
Справа, яка приносить задоволення — це велика мотивація. Якщо не подобається те, чим ви займаєтесь, треба негайно припинити це марнотратство життя. А якщо ви знайшли улюблену справу, вже не потрібно шукати мотивацію йти на роботу.
Нам, логістам для розвитку важливо вивчати ринок, складати власний план та реалізувати його. Треба багато читати і різне. 52 книги на рік. Немає жодної книги, яка дасть wow-ефект: він накопичувальний.