Чому добробут команди – важливе завдання бізнесу: інсайти  від Intellias 

Оксана Чернікова, Employee Experience Director в Intellias

Контекст повномасштабної війни, складний інформаційний фон, сезонні захворювання, особисті проблеми – це лише декілька із низки очевидних факторів, які більше чи менше впливають на те, як ми почуваємось. Разом із тим, значну кількість часу в добі займає робота. У світі викликів та криз якість робочого середовища і добробут спеціалістів стають ключовими пріоритетами не лише для HR-спільноти, але й для бізнесу загалом. 

Поняття добробуту спеціалістів та спеціалісток (або ж well-being з англійської) – це не тільки про щастя і задоволення. Well-being підхід до організації робочого процесу має багато складових. Насамперед це поєднання хорошого самопочуття та працездатності, проживання позитивних емоцій, бажання розвивати свій потенціал, розуміння мети та комфортна комунікація з оточенням. Це стійкий стан, який дозволяє колегам ефективно працювати, відчувати задоволення результатами, рости та розвиватись.

Люди та їхній комфорт є основною та незмінною цінністю Intellias – і це відображено в абсолютно кожному робочому процесі. Реагуючи на усі виклики сучасного світу, ми насамперед думаємо про людей. Ми в Intellias докладаємо максимум зусиль, аби швидко та якісно відповідати на потреби колег, які виникають через величезну кількість стресу навколо.

Контекст війни

З перших годин початку повномашстабної війни емоційна підтримка команди стала для Intellias таким ж невідкладним завданням, як евакуація та релокація у більш безпечні місця. Ще під час пандемії коронавірусу компанія оновила програми піклування про ментальне здоров’я спеціалістів. Однак контекст війни критично поглибив потребу діяти швидко та ефективно. Важливо також розуміти, що із часом тривоги через повномасштабне вторгнення не зникли, натомість з’явилися нові причини для хвилювань.

Так, за даними дослідницької групи Gradus Research, 88% опитаних навесні 2023 року українців мали високий або дуже високий рівень стресу. Останнє дослідження цієї ж групи показує, що усе більше українців  (55% проти 50% у квітні минулого року) зазначають, що у їх житті останнім часом переважає втома. Враховуючи всі ці фактори, ми в Intellias постійно розширюємо можливості для піклування про емоційне самопочуття колег. 

Як розуміємо, яка підтримка потрібна колегам

Прагнучи максимально точно вимірювати рівень стресу спеціалістів та спеціалісток, великий акцент  робимо на довірі у спілкуванні та обміні думками. 

  • Ми запитуємо колег, як вони. Для цього в компанії проводять щомісячні та щорічні опитування про задоволеність роботою, які обов’язково містять запитання про самопочуття та стрес. В опитуваннях бере участь значний відсоток спеціалістів та спеціалісток, тому вважаємо результати дуже валідними. 
  • Ми слідкуємо за настроєм колег. Ще один швидкий ідентифікатор самопочуття колег  вимірювач настрою. Кожен зі спеціалістів Intellias може поділитись тим, як він почувається в конкретний день, обравши хамелеончика відповідного кольору на нашому внутрішньому порталі. 
  • Ми довіряємо одне одному. Під час регулярних сесій із колегами по команді менеджер, найперше має зрозуміти, як почувається конкретна людина. Окрім того, у 2023 році в Intellias запрацював менеджерський портал, який допомагає слідкувати, чи ходила людина у відпустку, чи отримала вона достатньо часу для відпочинку та відновлення. 

Що допомагає Intellias дбати про своїх спеціалістів

Підтримувати ментальне здоров’я кожного спеціаліста та спеціалістки в Intellias допомагає внутрішній корпоративний портал IntelliCare. Платформа містить багато можливостей для взаємодії: групова зустріч із психотерапевтом, індивідуальна сесія та велика база із усією необхідною допоміжною інформацією, наприклад, корисними ресурсами для самодопомоги.

Окрім того, кожен спеціаліст та спеціалістка можуть обрати бенефіт-пакет Mental Helth, який передбачає компенсацію за психотерапевтичні послуги. Колеги можуть обрати терапевта самостійно або ж скористатися пропозиціями компанії. 

Прислухаючись до своїх потреб, спеціалісти та спеціалістки компанії самостійно керують своїми робочим часом. Вони також обирають формат роботи: вдома, в офісі чи поєднюють обидві можливості. 

Ми в Intellias віримо у силу спілкування, тому приділяємо цьому багато уваги та дбаємо про те, аби усі колеги почувались достатньо проінформованими незалежно від формату роботи. Звісно, один із осередків спілкування – офіси. Ми будуємо наші офіси як хаби – комфортні та сучасні простори. Ми заохочуємо колег відвідувати офіси, організовуючи офісні дні та офлайн події, які цілком відповідають викликам реальності. Зокрема, використовуємо свята як нагоду поговорити зі знавцями на актуальні теми. До прикладу, цього року на день усіх закоханих психолог та психотерапевт Володимир Станчишин в укритті львівського офісу компанії провів лекцію про стосунки між людьми. Минулого року у час Гелловіну спеціалісти Intellias розмовляли з Володимиром про страхи. 

Ми цінуємо відверте спілкування між усіма спеціалістами компанії – і з топменеджментом зокрема. Усі спеціалісти регулярно зустрічаються на таунхолах, де СЕО та керівники напрямів діляться новинами із життя компанії та відповідають на актуальні запитання. Для нас важливо зберігати довіру у внутрішніх комунікаціях, як би швидко ми не зростали.  

Підтримка ЗСУ та адаптація ветеранів

Підтримка захисників та захисниць – ще одне пріоритетне завдання для Intellias зараз. Колеги радо підтримують активності компанії, спрямовані на допомогу Силам оборони. На внутрішній краудфандинговій платформі компанії постійно тривають кілька зборів на потреби військових. Ми допомагаємо автівками, дронами та усім необхідним спорядженням. Окрім того, Intellias вже двічі долучався до закупівлі розвідувальних БПЛА із нагоди свого дня народження. Загалом від початку повномасштабної війни компанія разом із підтримкою спеціалістів задонатила понад 84 млн гривень. Колеги також волонтерять самостійно. Усі вони мають можливість  взяти до 5 додаткових вихідних у компанії на волонтерські активності чи донорство крові. 

Допомагаючи ЗСУ, Intellias водночас готується до повернення спеціалістів та спеціалісток з бойовим досвідом. Проаналізувавши потреби захисників, що повертаються з війни, ми в Intellias розробили внутрішню політику підтримки ветеранів і ветеранок та впровадили комплексну програму з адаптації усіх робочих процесів до їхнього повернення. 

Ефективність 

Можемо стверджувати, що усі ініціативи компанії, спрямовані на піклування про добробут колег, справді є ефективними. Регулярні опитування, які проводимо в Intellias, демонструють дуже високий показник задоволеністю роботою в компанії серед колег. Іншим свідченням ефективності наших ініціатив є фідбек та подяки, які регуляряно отримуємо від спеціалістів. Відгуки колег та результативність наших ініціатив – найкращий орієнтир для Intellias.